Monday 14 July 2014

bulan ramadhan

Dah sinonim sgt bila kita berpuasa bulan ramadhan, kita kaitkan dengan terawih, juadah berbuka dan zakat. Ni da separuh ramadhan da pun kan. Tinggal separuh lagi, moh la mengejar keampunan dr Allah sebelum syaitan2 iblis2 terlepas ikatan ye..
Nak cerita sedikit la betapa havocnya famili aku berbuka. Al-maklumlah berbuka reramai... mmg kecoh habis meja makan. Makan tak kecoh, yg borak yg kecoh ha...

Alhamdullillah, setakat ni mmg semua masakan adalah dr dapur mak... mmg delicious la habaq kat hangpa kan... meh tgk meh kalau tak caya kan.. kann...

Belum raya, dah request rendang ayam dgn mak, mak pun layankan je... aku lagi la layan time makan, makan dengan roti pun dah rasa nikmat.

Ikan ni mmg kegemarann satu famili, ikan bawal masak merah. Tp paling suka makan mesti la abg aku. 

Ni kesukaan abah den, kari ikan tenggiri. Aku pun suka sbb ikan ni tak byk tulang. So mmg zasss je makan.

Haa ni aki request lagi. Akibat aku ni pembantu chef mmg kuasa menu harian mmg terletak kat tgn den.. so famili ak yg lain.. hadap je la apa adik korg request yee
Sayur ak request jgn trlalu lembik, sbb aku suka bila rangup2 bila dlm mulut.

Ni pun aku request jgk. Kiranya mmg ak la tentukan menu sebenarnya.most of the time

Da la.kang aku letak gambar2 lg.. mcm mana kami sambut ramadhan bersama. Da pkl 5 ni menandakan pembantu chef kena masuk dpur before chef masuk..


Selamat berbuka ye nanti

Rindu nak berblog. Saja buat quick update


No comments: