Wednesday 1 October 2014

sosej roll

tak dirancang utk kelas masakan pagi
sampai la salam mak sebelum pergi kerja
dapat idea yg menarik tertarik memang debommm
ada sosej dlm fridge yg belum bukak
mtk izin mak, nak amik sebungkus sosej
mak pun bagi..
paham la anak dia tak prepare pape tuk kelas hari ni..

dalam perjalanan ke sekolah berhenti seven eleven beli dua bungkus roti

masing2 da pandai.. masuk dapur kena pakai apron.. dulu aku kena jerit
"AMIK APRONN PAKAI !!!"
sekarang dah tak perlu
da tahu pinggan sudu semua kat mana
good job ok anak2

sesi dok mengulung roti.
dlm roti letak sosej yg belah 2


ini la rupanya yg bdk2 ni bt. pastu celup telur then goreng

ada byk lebih, sebab yang datang ke sekolah hari ini 5 org jew budak aku.
so yang lebih aku jual kat cikgu2 dan murid2 yg berminat
satu 0.50 sen jew aku jual.
tak sampai seminit da habis.

aku jual bukan sebab apa, nak dapatkan balik modal utk rolling utk next class
sebab cikgu2 ni kata budget dah takde tuk kelas masakan
so terpaksa aku usaha mcm ni
and cikgu2 lain pun okay je dgn cara aku ni
sebab diorg pun paham
aku rajin masak
giler korang 6 masa nak ddk dlm kelas je
sian bdk2 ni..
kalau da lembab leh bertambah lembab aku rasa

okay
story for today
#muahciket

No comments: