Sunday 17 May 2015

sambungan cikgu tabika kemas

*** da mcm cerita berepisode versi bulanan plak aku ni***

orang kata usaha tangga kejayaan, aku pun try mohon nak masuk kemas, isi borang ketung ketang bagai, then hantar ke KEMAS negeri SELANGOR. then tunggulah jawapan, kalau rasa2 diorg suka tgk muka aku kat borang permohonan tu, diorg panggillah masuk terview.

tunggu hari demi hari... detik demi detik.. saat demi saat..
pihak kemas pun menghubungi aku utk pergi interview.. masa tu baru bgn tido.. kantoi tido petang hahahaha... mimpikah aku? sekali 2 3 hari pastu surat tawaran pun sampai rumah. 

ohhhh myy.... interview berpakaian sukan.. ni gerenti aku kena lari 2.5km.
so start dpt srt tuh, cewahhhh aku berazam jogging setiap hari tau... lari tak semegah... asyik berjalan je... pastu stdy sikit isu semasa... stdy sikit2 ttg KEMAS... 

sampai masa hari di IV, aku group pertama.. maklumlahh nama huruf AL kan.. 
habaq mai... bkn lari jogging2 yew.. diorg leh plak buat stress test.. perhhhhhhhhhh aku mmg cungap2 lah kan... xpela asalkan aku larikkk

pas fizikal test, baru la interview personal.. lepas habis IV boleh plak org yg interview tu ckp kat aku

"kalau tak berjaya, tahun depan cuba lagi"

gerenti aku xdpt la nih kannn... ada ke ptt kata gitu kat aku... tapi aku ttp happy sebb aku nyanyi sambil menari2 masa interview tu.. sbb ingat pesan mak "hang tak boleh malu, kalau depa srh menari.. menarilah.. kalau srh menyanyi.. menyanyilah...

ok setakat ni dulu kay... 

No comments: