Sunday 3 May 2015

XRAY ke CIKGU TABIKA KEMAS

Assalammualaikum ....

baca tajuk terus pening >.<
aku berkelulusan dalam bachelor in medical imaging but end up menjadi cikgu tadika?

masa hari konvo (credit pic ~ athira)

macam ke-laut je kan aku ni? but inilah dinamakan... rezeki itu rahsia Allah..
sejak kecik lagi aku tanam cita2 nak jadi cikgu, sebab mak aku cikgu kan.. haruslah nak ikut mak.. kata bff dgn mak.. nak ikut abah mcm tak mampu plak nak belajar audit akaun bagaikan. so, ikut mak to become a teacher. tapi bila da sambung belajar, mcm makin jauh plak bidang aku dgn perguruan. gila tak jauh.. XRAY kot... tapi dah rezeki masa belajar ke arah itu, aku lalui je lah, walaupun sbnrnya jiwa langsung takde.. belajar la gigih2... pernah lepas diploma aku apply UPSI, tapi still xde rezeki.. so continue jelah... bawa hati lara.. tapi aku xde lah memberontak, cuba selalu nangis je lepas exam, pastu call kak long ngadu aku xdpt jawab exam, risau kalau tak dapat A.. hahaha bukan risau gagal k.. risau tak dapat A.. kakak aku selalu kata aku poyo..

lepas habis belajar,aku dapat jadi cikgu pendidikan khas kat SMKPJ, dalam setahun macam tu.. masa ni mmg best, aku ajar murid2 OKU. ajar ahli syurga nak tension kenapa kan? pergi kerja pun rasa seronok.. mmg jiwa aku kan nak jadi cikgu

seronok je masa jadi cikgu OKU masa ni... miss this moment

masa aku jadi cikgu OKU ni, tiba2 kak dayah aku bising2 ttg KEMAS buka tawaran tuk jadi cikgu tabika sbb adik kawan dia dah jadi pun cikgu tabika kemas tuh. aku mcm eleh... mcm lah KEMAS nak amik aku yg bidang ke laut. tapi bila tgk syarat2 ia.. ohh tak kisah pun bidang apa la.. asalkan ada diploma yg diiktiraf dan ke atas. aku pun try apply..... (sambung next post) kikiki



No comments: