Wednesday 1 January 2014

perjalanan menuju ke tanah haram

Assalammualaikum

17/12/13 - kami sekeluarga trmasuk ipar2ku dan semestinya anak2 buah aku telah berangkat menerima                        jemputan dr ALLAH, kami menyahut seruanNya ke tanah haram kota madinah dan makkah.

Kami bertolak dari rumah ke KLIA pada pukul 3.00 ptng, kredit kepada sedara2 kami yg menghantarkan kami sekeluarga ke sana. beg besar tong2 saja 9 buah, plus beg tarik kecil 5 buah kesemua. total kami semua 8 dewasa, 3 kanak2 san 1 baby. so faham2 je la beg dgn org lagi. tugas aku senang je, memastikan bilangan beg dan org cukup bila nak beredar dan sampai. haaa nampak... walaupun takde org suruh, aku mcm sukarela la kan... tuk memastikan xde sapa yg tertinggal. alhamdullillah sepanjang trip, takde org kena tinggal.. good job to me (nampak.. puji diri hahaha).

bila sampai je KLIA, mcm biasa la uruskan beg2 semuakan. dan jadi kebiasaan pula, tiap kali hantar umrah, mesti kami mkn2 dulu kat MCD. hamboi2.. isi perut dulu, sbb flight pkl 8.30 malam. so byk lagi masakan.


tak lupa, bekalan ubat.. kang aku meroyan atas kapal terbang ingat ada org nak layan.. hahaha abg ipar aku layankan je.

biasa la muka2 nak selfie kan... sempat lagi

menunggu train tuk ke bahagian menunggu. aisyah biasa la dgn drama2 pakai selendang hijau


sempat lagi dua beradik ni.. mak tgk pening pale


the end ruangan menunggu.. kak long ak pun konpius, semua camera ada gambar dia paling byk. cchoiiii


yew, melihat telatah kami sebelum pergi mmg mengambarkan kegembiraan. mahu tidaknya, kami pergi sekeluarga, kami pergi dgn org2 yg kami syg, kami pergi menerima jemputan dariNYA. tapi sebalik kegembiraan, aku percaya terselit dlm diri masing2 ketakutan, takut kerana membawa dosa2 yg berguni2 utk ke tanah haram. walaupun ini kali kedua ak menjejaki kaki ke tanah haram, ak tetap berasa takut.. kerana aku bukan manusia yg tidak melakukan kesilapan, terima kasih YA ALLAH.. kerana menjemputku sekali  lagi.

ada masa aku update lagi.

2 comments:

budoxe said...

wah bestnya,, update la lagi nk tgk lagi gmbr kt sana

Unknown said...
This comment has been removed by the author.