Thursday 11 August 2011

umrah 4 : lawatan di persekitaran madinah

 ini adalah masjid quba..
"barangsiapa yg mendiri solat disini.. bersama mendapat satu kali pahala umrah"
 cantikkan??
 oooohh sempat beshopping di kebun kurma...
yg abah sy pegang tuh, kurma mentah.. masa ni belum bulan ramadhan ok... so bole makan hehehe
 yes!! aku dan kekacang2....
 ni adalah bukit uhud.. jgn di pandang gerai2 itu.. cukup2lah membeli ha.. bak kata ustaz..
sapa tau sejarah bukit ini??
kat sinilah peperangan uhud terjadi.... di bukit itulah berlakunya..
masyaALLAH.. aku berada di bukit uhud... bertapa bertuahnya aku menjejakkan kan disni
 ok!! aku xsempat nak panjat ke bukit tempat rasullulah menempatkan pemanah2nya kita perang uhud.. aku berada di kaki bukit jew... tahukah kerana pemanah2 bersifat tamak dan ingkar pada arahan nabi... mereka telah turun dr bukit ini untuk mengumpul harta2 yg ditinggal oleh pihak lawan....peperangan uhud dimenangi oleh pihak lawan
yes!!! saya dikaki bukit uhud

1 comment:

Anonymous said...

jelesnya sy alifah... nak pergi jugak.. huhuhu :(