Monday 29 September 2014

bakal merindui

pejam celik pejam celik
aku tinggal beberapa hari sahaja utk bersama mereka, peluk mereka, usik mereka, mengajar mereka, menari dgn mereka, masak bersama mereka byk lagi la aktiviti dgn mereka

mula berkenalan dgn mereka 31/3/2014
dan aku akan mengakhiri perkhidmatanku pada 10/10/2014
walaupun diberi peluang utk sambung hingga ke akhir sesi persekolahan tahun ini,
tapi 
ALLAH telah membuka pintu rezeki aku utk yg lebih baik
alhamdullillah
syukur sgt

kadang2 cuti 2 hari pun da rindu nak sakat diorg
ni lah masalah perempuan
sensitip bebenar
boleh dikatakan, aku dah hafal semua nama murid pendidikan khas.
tak tersasul kecuali "sahirin" dan "amirin"
aku selalu terbalik kan nama mereka
maafkan cikgu
cikgu memang weng sikit kdng2

dan boleh dikatakan aku rapat dgn mereka
alololo...
bukan dgn aku je
dengan semua org diorg manja and mengedix
tapi satu perangai aku
aku rajin layan diorg selfie.. ni mamat atas ni lagi kaki selfie
kalah aku noks

murid ni tiap kali tangkap gambar memang menepek dibahu jelah
malas yew kau

ni tak leh la landing2 kan
kang org gosip plak kiki

haa budak ini paling suka aku usik sebab dia suka usik aku dulu
cuit sana sini
cikgu cuit awk kang !!!


macam mana tak rindu...
nampak semua tepek kat muka aku nii haaa
 
ni la budak 2 org yg boleh diharap
bg arahan pun senang
senang cikgu nak buli pun adoooo

ohh sebelum terlupa, nak kenalkan pakwe sy dr negara india..
ehemm.. malu plak nak kenalkan
tak jadilah


walaupun tak lama
walaupun tak sampai setahun
tapi aku happy pernah bergelar cikgu kepada mereka
murid pendidikan khas
aku bangga kadang2 dgn diri aku
dan kadang2 aku tak sangka
aku mampu hadapi segala onak duri dalam alam pekerjaan bergelar guru
yg bukan bidang ketika aku belajar di universiti

syabas ALIFAH
sorry la up diri sikit 
kiki
selamat malam


No comments: